Ahad, 26 Jun 2011

Shaw Brothers Kutip Jutaan Ringgit Untuk Royalti Arwahyarham P. Ramlee

Jangan lupa follow blog Topik Hangat! nie ye untuk bermacam lagi topik yang sedang HANGAT di bumi Malaysia nie.. Lepas baca tu komen laa sikit kan?? ^_^.. Follow dan visit laa blog saya satu lagi iaitu Akaun Sempit ye.. ..

---> Rupa-rupanya royalti untuk filem-filem lakonan Arwahyarham P. Ramlee berjumlah jutaan ringgit setahun. Yang kayanya bukan waris Arwahyarham P. Ramlee, tetapi syarikat Shaw Brothers yang menerbitkan hampir kesemua filem P. Ramlee. Sedih pun ada jugak apabila terbaca kisah keluarga Arwahyarham P. Ramlee yang hidup merempat sambil Shaw Brothers menerima jutaan ringgit setiap tahun.

Namun begitu buat masa ini ada pihak-pihak yang sedang memperjuangkan agar waris Arwahyarham P. Ramlee juga menerima imbuhan daripada royalti ini. Permintaan ini semestinya agak sukar untuk ditunaikan kerana Saya rasa pihak Shaw Brothers sememangnya mempunyai hak penuh terhadap filem P. Ramlee.

Harap-harap pihak Shaw Brothers terbukalah hati sikit untuk berkongsi kekayaan yang ada dengan mereka yang sepatutnya. Tak gitu? Betul tak? Komen anda?



[ads] [Kelab Jutawan] Lihatlah Muhammad Faizul, seorang ahli Kelab Jutawan yang sudah berjaya.. Anda mahu lihat ahli lain yang sudah berjaya? Klik http://bit.ly/lyIjY0 Dan baca notes ini sekiranya berminat.. http://on.fb.me/jaxfFl Anda juga kalau boleh like ar pages ini ye! Klik http://www.facebook.com/FormulaKelabJutawan Mungkin gambar nie terlalu kecil, sekiranya nak tengok yang besar, jom lawati http://bit.ly/lyIjY0

Tiada ulasan:

Catat Ulasan